Gromadzenie i wykorzystywanie danych
Gromadzimy następujące dane osobowe:
- Dane kontaktowe: imię i nazwisko, stanowisko, funkcja, nazwa spółki lub organizacji, numer telefonu (w tym numer telefonu komórkowego, jeżeli został przekazany), jak również adres e-mail i adres pocztowy;
- Informacje biznesowe: Państwa dane dotyczące spraw, co do których otrzymamy od Państwa informacje lub w które są Państwo zaangażowani;
- Informacje ze źródeł publicznych: np. LinkedIn i tym podobne profesjonalne sieci społecznościowe, przewodniki lub publikacje internetowe;
- Dane dotyczące obecności: w celu rejestracji obecności w naszych biurach, ze względów bezpieczeństwa;
- Subskrypcje/preferencje: przy zapisywaniu się na listę odbiorców różnego rodzaju komunikatów, informacji lub newsletterów w celu określenia, jakiego rodzaju informacje Państwa interesują;
- Dane dotyczące wydarzeń: uczestnictwo w wydarzeniach oraz przekazanie formularzy opinii dotyczących naszych wydarzeń;
- Dane dotyczące dostawców: dane kontaktowe i inne informacje dotyczące Państwa lub Państwa spółki czy też organizacji świadczącej usługi na rzecz MBT;
- Media społecznościowe: posty, lajki, tweety i inne interakcje dotyczące naszej obecności w mediach społecznościowych.
MBT nie zbiera danych osobowych dotyczących działań użytkowników online w odniesieniu do zewnętrznych stron internetowych lub świadczonych przez nie usług online.
Komunikacja z nami
MBT może również zbierać informacje, które zdecydujecie się Państwo przekazać w komunikacji z nami.
Wykorzystujemy Państwa dane osobowe dla celów:
- Relacji biznesowych: zarządzania i administrowania naszą relacją z Państwem, Państwa firmą lub organizacją, w tym prowadzenia rejestrów zawierających informacje o działalności, usługach i płatnościach, tak aby dostosować naszą ofertę do Państwa potrzeb, rozbudować naszą relację i w odpowiedni sposób ukierunkować naszą działalność marketingową oraz kampanie promocyjne;
- Komunikacji: przesyłania wiadomości e-mail, newsletterów i innych informacji;
- Wydarzeń: organizowanie spotkań i innych wydarzeń;
- Bezpieczeństwa obiektów: zapewnienie bezpieczeństwa naszym biurom i innym pomieszczeniom (które regularnie gromadzą dane takie, jak imię i nazwisko oraz dane kontaktowe przy wejściu do budynków);
- Zarządzanie dostawcami: którzy świadczą na naszą rzecz usługi;
- Prawnie uzasadnionego interesu: w celu realizowania potrzeb wynikających z prawnie uzasadnionego interesu, wymienionych w niniejszej polityce w punkcie „Prawnie uzasadniony interes” poniżej.
Państwa dane będą przez nas przetwarzane z następujących powodów:
- udzieliliście Państwo nam zgody: na przykład wtedy, gdy przekazujecie nam Państwo szczegółowe informacje dla danego celu;
- jest to niezbędne w celu zapewnienia wykonania obowiązków prawnych lub regulacyjnych: dla celów przeciwdziałania praniu brudnych pieniędzy oraz dokonywania obowiązkowych kontroli weryfikacyjnych lub ujawniania informacji organom ścigania;
- przetwarzanie jest niezbędne dla naszego prawnie uzasadnionego interesu lub dla interesu osób trzecich: pod warunkiem, że powyższe nie narusza interesów lub praw przysługujących Państwu jako podmiotowi indywidualnemu. Lista naszych prawnie uzasadnionych interesów znajduje się w następnym punkcie.
Mamy prawnie uzasadniony interes w:
- zarządzaniu naszą relacją z klientem lub jego firmą bądź organizacją;
- rozumieniu i reagowaniu na zapytania i opinie klientów;
- rozumieniu, w jaki sposób nasi klienci korzystają z naszych usług i stron internetowych;
- ulepszaniu naszych usług i rozwiązań;
- zapewnieniu bezpieczeństwa naszym systemom i obiektom;
- zarządzaniu naszym łańcuchem dostaw;
- rozwijaniu relacji z partnerami biznesowymi;
- zapewnieniu spłaty należności.
Dlatego korzystamy z danych szczególnych kategorii.
Szczególne kategorie danych w UE i niektórych innych jurysdykcjach odnoszą się do danych wrażliwych:
- mamy na to Państwa wyraźną zgodę; dla celów konkretnego przetwarzania danych;
- w sposób wyraźny udostępniliście Państwo swoje dane: na przykład publikując informacje w mediach społecznościowych;
- jest to niezbędne dla celów istotnego interesu publicznego: na przykład w celu zapobiegania lub wykrywania czynów niedozwolonych.
Komu udostępniamy Państwa dane
Informacje dotyczące Państwa udostępniamy:
- dostawcom: wspierającym naszą działalność, w tym IT i dostawcom usług komunikacyjnych, pozyskiwanemu z zewnątrz wsparciu biznesowemu, agencjom marketingowym i reklamowym, dostawcom usług administracyjnych. Nasi dostawcy muszą spełniać minimalne standardy dotyczące bezpieczeństwa informacyjnego i będą im przekazywane wyłącznie dane zgodne z pełnioną przez nich funkcją;
- centrom usług wspólnych: obsługiwanym przez MBT lub osoby trzecie, w tym dla celów pozyskiwania klientów, usług IT, marketingu, usług zarządzania ryzykiem oraz usług administracyjnej obsługi biura;
- organom ścigania: lub innym kompetentnym organom zgodnie z wymogami prawnymi lub dobrą praktyką;
- właściwym stronom w sytuacjach nagłych: w szczególności w celu ochrony zdrowia i bezpieczeństwa naszych klientów, personelu i organizacji;
- Państwa firmie lub organizacji: w odniesieniu do świadczenia przez nas usług;
- dostawcom usług weryfikacyjnych: tak abyśmy mogli spełniać zobowiązania prawne związane z zapobieganiem przestępczości lub ochroną przed nią, praniem brudnych pieniędzy, weryfikacją sankcji i innymi wymaganymi kontrolami.
Dane osobowe o innych podmiotach
W niektórych przypadkach możecie Państwo przekazać nam dane osobowe innych osób (takich jak Państwa klienci, dyrektorzy, funkcjonariusze, udziałowcy lub właściciele rzeczywiści). Należy się upewnić, że podmioty te zostały przez Państwa poinformowane z należytym wyprzedzeniem o tym, że udostępniacie nam informacje na ich temat oraz że uzyskaliście Państwo od nich zgodę na takie ujawnienie informacji.
Bezpieczeństwo
Będziemy przechowywać Państwa informacje w bezpieczny sposób, stosując fizyczne, techniczne i administracyjne środki bezpieczeństwa. Niemniej jednak przekazywanie informacji przez Internet nie jest w pełni bezpieczne. Mimo że będziemy podejmować uzasadnione środki w celu ochrony Państwa informacji osobowych, nie możemy zagwarantować bezpieczeństwa przekazywanych przez Państwa informacji, a każdy proces odbywa się na Państwa ryzyko.
Gdzie będą przechowywane Państwa informacje?
MBT wdrożył standardowe klauzule umowne (SCCs) zatwierdzone przez Komisję Europejską zgodnie z art. 46 ust. 2(C) rozporządzenia o ochronie danych osobowych. Prosimy o kontakt, jeżeli chcą Państwo otrzymać kopie standardowych klauzul umownych właściwych dla europejskich danych.
Jak długo przechowujemy Państwa dane
Co do zasady Państwa dane przechowujemy w sposób niezbędny do świadczenia usług oraz w celu rozpatrywania roszczeń. Będzie to zależało od wielu czynników, takich jak to, czy Państwo lub Państwa firma bądź organizacja jesteście aktualnym klientem. Zachowamy Państwa informacje niezbędne do wypełniania obowiązków prawnych, księgowych lub regulacyjnych. Standardowy okres przechowywania danych wynosić będzie od 3 do 15 lat.
Państwa prawa
- Dostęp: macie Państwo prawo zapytać nas, czy przetwarzamy Państwa dane, a jeżeli tak, macie Państwo prawo zażądać wglądu do Państwa danych osobowych. Umożliwi to Państwu uzyskanie kopii danych osobowych znajdujących się w naszym posiadaniu oraz niektórych innych informacji na ten temat.
- Korekta: macie Państwo prawo zażądać korekty wszelkich niepełnych lub niepoprawnych danych osobowych, które Państwa dotyczą i które są w naszym posiadaniu.
- Usunięcie: macie Państwo prawo zażądać usunięcia lub wykreślenia danych osobowych w określonych okolicznościach. Istnieją również pewne wyjątki, kiedy możemy odmówić usunięcia danych, np. w sytuacji, gdy dane osobowe są niezbędne dla celów zachowania zgodności z przepisami prawa lub w związku z roszczeniami.
- Ograniczenie: macie Państwo prawo do zażądania zawieszenia przetwarzania niektórych Państwa danych osobowych, które Państwa dotyczą, np. jeżeli chcecie Państwo ustalić ich dokładność lub powód przetwarzania.
- Przeniesienie: możecie Państwo zażądać pomocy w przeniesieniu pewnych danych osobowych, które Państwa dotyczą, na rzecz innego podmiotu.
- Sprzeciw: w sytuacji, gdy my przetwarzamy Państwa dane osobowe w oparciu o uzasadniony interes prawny (lub interes prawny osób trzecich), a Państwo możecie zakwestionować takie przetwarzanie. Niemniej jednak możemy mieć prawo do dalszego przetwarzania informacji, które Państwa dotyczą. Ponadto, macie Państwo prawo do sprzeciwu w sytuacji, gdy przetwarzamy dane osobowe, które Państwa dotyczą, dla celów marketingu bezpośredniego.
- Zgoda: w sytuacji przetwarzania danych za zgodą, możecie Państwo wycofać swoją zgodę.
W przypadku gdy będziecie Państwo chcieli skorzystać z powyższych praw, prosimy o kontakt z jedną z wyżej wymienionych osób do spraw ochrony danych osobowych pod adekwatnym adresem e-mail. Macie Państwo również prawo do złożenia skargi do organu nadzorującego ochronę danych osobowych, w szczególności w kraju będącym członkiem Unii Europejskiej, w którym Państwo mieszkacie, w którym my mamy siedzibę lub w którym dokonano rzekomego naruszenia prawa ochrony danych. W Polsce skargi można składać do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO) pod adresem: biuro@mbt.pl lub https://www.biznes.gov.pl/pl/portal/ou889
Pliki cookies
Korzystamy z plików cookies, które pozwalają zidentyfikować Państwa przeglądarkę. Zbierają one i przechowują informacje o tym, kiedy odwiedziliście Państwo naszą stronę oraz w jaki sposób z niej korzystacie, co umożliwia zapisywanie informacji o wizytach na stronie oraz zapewnia lepszą obsługę i doświadczenie w trakcie przeglądania strony oraz dla celów analizy. Dane osobowe gromadzone przez nas z wykorzystaniem tych technologii będą również używane w celu zarządzania Państwa sesją.
Kontakt z nami
W celu uzyskania więcej informacji na temat sposobu zarządzania danymi osobowymi znajdującymi się w naszym posiadaniu prosimy o kontakt z nami – na dane kontaktowe określone na początku niniejszej polityki prywatności.